Juoda juosta ant galinio vaizdo veidrodėlių iš tikrųjų atlieka labai svarbią funkciją, susijusią su eismo saugumu.
Nukopijuota nuoroda
Juoda juosta ant automobilio veidrodėlio / Koliažas: My, nuotrauka: freepik.com, ekrano nuotrauka iš TikTok vaizdo įrašo
Išmoksite:
- Kokių yra automobilių veidrodėlių tipų
- Kodėl plokšti veidrodėliai sukuria akląsias zonas
- Kodėl asferiniai veidrodžiai turi juodą vertikalią juostą?
Automobilio veidrodėliai yra vienas svarbiausių saugumo elementų, nes nuo jų priklauso, kaip gerai vairuotojas mato sitiją kelyje iš galo ir iš šono. Šiuolaikiniuose automobiliuose gali būti įrengti trijų pagrindinių tipų veidrodėliai: plokšti, sferiniai ir asferiniai. Kiekvienas iš jų turi savų savybių, privalumų ir trūkumų.
Kokie yra plokščiųjų veidrodėlių privalumai
Plokšti veidrodėliai yra klasikinis tipas, kuris buvo naudojamas beveik visuose pastarųjų dešimtmečių automobiliuose, rašo „Avtomoda”. Pagrindinis jų privalumas – iškraipymų nebuvimas: atspindys atitinka tikrąjį atstumą iki objekto. Dėl to vairuotojas gali kuo tiksliau įvertinti, kaip arti juda kitas automobilis ar pėsčiasis.
Tačiau yra ir silpnoji pusė – ribotas matymo kampas. Plokšti veidrodėliai „mato” mažiau erdvės, todėl juose lieka vadinamosios „aklosios zonos”. Tai gali būti labai svarbu, pavyzdžiui, persirikiuojant arba lenkiant, kai gretimoje eismo juostoje esantis automobilis tiesiog išnyksta iš matymo lauko. Todėl šiuolaikiniuose automobiliuose plokšti veidrodėliai palaipsniui keičia technologiškesnius variantus.
Kuo ypatingi sferiniai veidrodėliai
Sferiniai veidrodžiai yra išgaubtos formos, todėl juose matomas daug platesnis vaizdas. Vairuotojas mato daugiau erdvės gale ir šonuose, o tai padeda išvengti pavojingų sitijų, ypač tankiame miesto eisme.
Tačiau išgaubti paviršiai turi trūkumų – dėl jų objektai atrodo toliau nei iš tikrųjų. Tai gali klaidinti nepatyrusius vairuotojus, nes automobilis, kuris atrodo toli, iš tikrųjų gali būti visai šalia.
Siekiant kompensuoti šį efektą, dešinysis veidrodėlis paprastai būna labiau išgaubtas nei kairysis. Taip padidinamas dešiniosios pusės – tos pusės, kuri yra sunkiai matoma – matomumas. Tuo pat metu vidinis veidrodėlis tokiuose automobiliuose paprastai būna plokščias, kad vairuotojas galėtų tiksliai matyti atstumą iki už jo esančių objektų.
Kaip išvengti automobilio stiklų rūko / Infografika: My
Kuo ypatingi asferiniai veidrodžiai
Asferiniai veidrodžiai yra hibridinės konstrukcijos, kurioje plokščiojo veidrodžio tikslumas derinamas su plačiu sferinio veidrodžio matymo lauku. Jų paviršius yra kintamo kreivumo. Arčiau vairuotojo esanti dalis yra beveik plokščia, o tolimesnė pusė yra stipriau išlenkta.
Būtent dėl šios savybės asferinis veidrodis sumažina akląją zoną ir leidžia pakankamai tiksliai suvokti atstumus. Daugelyje asferinių veidrodžių modelių yra juoda vertikali juosta, dalijanti veidrodį į dvi zonas – A ir B.
- A zona yra arčiau vairuotojo, mažiau išlenkta ir leidžia tiksliai suvokti atstumą iki objektų.
- B zona – toliau, labiau išgaubta, apima platesnį kelio sektorių ir padeda pamatyti automobilius, kurie paprastai slepiasi aklosiose zonose.
Ši juosta nėra dekoratyvinis elementas ar apšilimo dalis, kaip dažnai mano vairuotojai. Tai pereinamasis ženklas tarp dviejų veidrodžio sričių, atliekančių skirtingas funkcijas.
Jus taip pat gali dominti:
Apie šaltinį: Avtomoda
Avtomoda yra Ukrainos automobilių parduotuvė. Įmonė taip pat veikia socialiniuose tinkluose, kur skelbia praktinius patarimus vairuotojams ir naujienas iš automobilių pasaulio. Įmonės specialistai dalijasi rekomendacijomis apie automobilio eksploataciją, detalių pasirinkimą, automobilio priežiūrą skirtingais metų laikais, tepalų pasirinkimą ir pan.
Pastebėję klaidą, paryškinkite reikiamą tekstą ir spausdami Ctrl+Enter informuokite redakciją.

